Tuesday, August 14, 2012

#melentur buluh

salam sejahtera semua.
hari ini hari terakhir gua keje sebelum raya.lepas raya nanti keje kejap seminggu.
so,gua pon di-extendkan keje sampai 8 malam.
dalam 8.15 malam, gua pon start sang kancil gua lalu bergerak pulang.
sampai kat traffic light,merah.gua berhenti la.
tengah layan Hot Fm masa tu.xde lagu.tgh iklan.
berhenti sebelah gua kereta Avanza.
tetibe sebelah kanan gua dengar bunyi sesuatu.
tengok2 kereta sebelah tengah tutup tingkap kereta.
dan kat jalan ada air kotak.
ternyatalah tadi seseorang dari kereta sebelah membuang sampah.
nasib baik masa tu gua bukak tingkap sikit je.suku je.
kalau gua bukak habis,memang masuk dalam kete gua.
kalau kene muka gua ni?acaner gua nak raya? 
memang ikut hati gua nak sound je,
gua usha tajam je kereta tu,
yang sakit hatinya,masa lampu dah hijau,budak tu siap lelambai gua.haram jadah.

moral kat sini :
dalam kereta tu,kat depan parent diorang.
belakang anak diorang 3 orang.
dah la buang sampah kat jalan.pastu kuang haja lak buang kene kereta orang.
gua tau la kete gua kecik.kete buruk je.tapi bukan tong sampah bhai.
ikot hati gua nak je bukak tingkap sound.tapi gua sabar.
gua kesal la dengan parent diorang yang biakan je anak dorang buat macam tuh
apa nak jadi?
mana budi bahasa?dah besar nak jadi apa kalau dari kecik dah diajar macam tu?

"do not educate your child to be rich.educate him to be happy.
so when he grows up,he'll know the value of things.
not the price" 



No comments:

Post a Comment