Friday, August 17, 2012

#penutup

INI ADALAH ENTRI TERAKHIR DALAM BULAN RAMADAN TAHUN INI.

salam sejahtera.
tadi terawih,satu saf pon tak penuh.
yela.ramai dah balik ke kampung halaman.
persekitaran apartmen aku pon dah sunyi sikit.
kereta banyak dah takde.
rumah banyak gelap gelita.
tetiba dalam hati aku fikir
"apa perasaan orang yang kampung mmg kat sini or takde kampung?"
oh.sedih.sadis.
syukur aku masih ada kampung halaman :)

nak dikatakan,Ramadan kali ni is truly something for me.
sangat bermakna.lain.
sebab utama maybe sebab aku kerja di restoran sepanjang puasa.
ari pertama kedua tergugat la jugak tengok ayam,burger,air.
masuk seminggu benda tu dah tak heran dah.
takdehal la kalau hadapkan air milo ais pon.haha

Ramadan dah nak berlalu pergi.
aku ada rasa sedih sikitla.
bukan poyo ke hape weh.
tapi bila puasa kat rumah ni,yang bestnye,solat terutama Subuh terjaga.
bukanla aku tak solat kalau kat U tapi selalu terlajak.
kat rumah,syukur,on time dan berjemaah.

aku harap nak bawak momentum Ramadan nanti ke bulan-bulan seterusnya.
apatah lagi kat U.Insyaallah.mari kita cuba.
akhir kata,

"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI,MAAF ZAHIR DAN BATIN "

1 comment: